Všetko, čo by ste mali vedieť o LÍSKOOŘECHOVÉM "MASLE"

Vytvorené10.1.2021

Lieskové orechy majú jemnú sladkastú chuť a dajú sa jesť surové aj pražené. Ich vyššia kalorická hodnota je vyvážená dôležitými živinami, vitamínmi, minerálmi a zdravými tukmi. Keď lieskové oriešky zahrniete do vyváženej stravy, poskytnú vám rad zdravotných benefitov.

 

 

V Big Boyi vyrábame 100% lískoořechové "maslo"   z vysoko kvalitných nasucho pražených lieskových orechov , ktoré pochádza z oblasti Mortarelle v Taliansku. Naše krémy neobsahujú žiadne konzervanty, dochucovadlá ani pridané oleje. Vďaka špeciálnej technológii výroby, Predslo orechov a následnému zjemňovanie a miesenie sú krémy Big Boy tie najjemnejšie a najchutnejšie.

posilňujú mozog

Lieskové orechy podporujú správne fungovanie mozgu. Obsahujú látky, ktoré zlepšujú kognitívne funkcie a pomáhajú predchádzať degeneratívnym chorobám. Lieskové orechy majú neuroprotektívne vlastnosti a hrajú dôležitú úlohu v prevencii a liečbe chorôb, ako je Alzheimerova choroba, demencia a Parkinsonova choroba.  

Zmierňujú zápal a chráni bunky pred poškodením

Vysoký podiel zdravých tukov pomáha znižovať zápaly v tele. Navyše sú lieskové orechy bohaté aj na antioxidanty, ktoré chránia telo pred oxidatívnym stresom spôsobujúcim poškodenie bunkovej štruktúry, predčasné starnutie a srdcové choroby. Najčastejšími antioxidanty v lieskových orieškoch sú tzv. Fenolové kyseliny. Ukázalo sa, že tieto zlúčeniny znižujú hladinu cholesterolu a zápalové procesy.

Podporujú zdravé trávenie

S tým, ako sa menia naše stravovacie návyky, sa v strave znižuje aj podiel vlákniny. To má za následok prispenia k radu civilizačných chorôb. Lieskové orechy patria medzi dobré zdroje vlákniny. Jej ochranná funkcia v organizme spočíva v napučanie a zväčšenie objemu v črevách, čím dochádza k zrýchleniu priechodu tráveniny. Jesť veľa vlákniny podporuje pravidelné vyprázdňovanie a pomáha predchádzať zápche.  

Podporujú chudnutie vďaka zvýšeniu metabolizmu

Lieskové orechy sú skvelými stimulanty pre zdravý metabolizmus. Obsahujú tiamín, ktorý hrá dôležitú úlohu v premene sacharidov na glukózu a následné energetické zásobenie nervových a svalových buniek. Tiamín má tiež podiel na produkcii nových červených krviniek, ktoré sú optimálne pri udržiavaní energie.  

Vyšší obsah bielkovín, vlákniny a "zdravých" tukov v lieskových orieškoch navodzuje skôr pocit plnosti, ktorý zabraňuje prejedaniu. Vďaka tomu sú orechy všeobecne odporúčané ako zdravá desiata či prísada do jedál pre ľudí, ktorí chcú schudnúť. Najlepším spôsobom, ako zaradiť orechy do svojho jedálnička, je jesť je každý deň, bez toho aby ste zvýšili celkový príjem kalórií.