Vojtěch Školník: Mám rád výzvy, ktoré mi obchod prináša

Vytvorené23.3.2021

Do Big Boya prišiel pred dvoma a pol rokmi. Tou dobou sa firma sľubne rozbiehala a naberala na obrátkach. Orechový biznis ho nadchol rovnako ako ostatní, ktorí sa okolo točili, a Vojta si po pár mesiacoch uvedomil, že toto podnikanie má sľubnú budúcnosť.

Vojto, aké sú produkty Big Boy?

Naším cieľom je vyrábať prémiové tovar. Chceme, aby výrobky boli osobitý a obsahovali tie najlepšie suroviny. Hráme sa s každým detailom, nepoužívame palmový olej, farbivá ani konzervanty.

Čo znamená "najlepšie suroviny"?

Dovážame poctivé suroviny z celého sveta. Každá surovina má svoje úskalia, preto si ju musíme najprv ohmatať, aby sme zistili, ako s ňou pracovať. Vzhľadom k veľkým odberom nám rad dodávateľov vychádza v ústrety a pražia orechy na mieru, aby čo najlepšie vyhovovali našim výrobným procesom. Vďaka tomu sme schopní z nich dostať tie najlepšie vlastnosti.

V Big Boyi pracuješ na pozícii obchodného riaditeľa. Čo máš konkrétne na starosť?

Mám na starosti cenovú politiku, starostlivosť o veľkoobchodných zákazníkov a vyhľadávanie nových príležitostí. Venujem sa hlavne obchodu a zároveň Koordinujte aktivity spojené s marketingom. Keď nefunguje jedno, nefunguje ani druhé.

Do čoho si sa v poslednej dobe najviac oprel?

Nemôžem povedať, že by ma niečo prioritne zamestnávalo. Zamerali sme sa na rozširovanie obchodných aktivít a začali sme spolupracovať s naozaj veľkými partnermi. Nesústredíme sa len na výkon, ale snažíme sa zvyšovať povedomie o značke ako takej. Sme silní v online marketingu a hľadáme cesty, ako osloviť nových zákazníkov.

Čo konkrétne máš na svojej práci najradšej?

Baví ma a nabíja, keď vidím, ako sa firme darí a ako naše produkty oslovujú čoraz viac zákazníkov aj mimo cieľovú skupinu. Na obchodu ako takom oceňujem predovšetkým výzvy, ktoré mi prináša. Mám rád ťažké obchodné stretnutia, kedy je potrebné s partnermi vyjednávať, než nájdeme spoločné riešenie. Často je to inšpiratívne, pretože sa stretávam so známymi a rešpektovanými ľuďmi z odboru, ktorí ma majú čo naučiť.

Spolupracuje sa ti lepšie s malými alebo veľkými spoločnosťami?

S veľkými spoločnosťami býva zložité nadviazať spoluprácu, pretože im musíme najprv dokázať, že sme pre nich zaujímavými partnermi. U malých zákazníkov ma baví pozorovať, ako rastú a stávajú sa z nich väcšie hráči.

Aj Big Boy sa za päť rokov dostal z nuly na stomiliónovej obrat. Taký rýchly vývoj so sebou nesie rad kotrmelcov. Ako ste sa s nimi vyrovnali?

Nečakali sme, že sa veci budú vyvíjať tak rýchlo. Z toho však vznikali procesných problémov. Snažili sme sa poučiť a chyby neopakovať. Našťastie nikdy neboli fatálne.

Aké máte s firmou ďalšie plány?

Snívame o tom, že prerazíte v zahraničí. V prvom rade ale potrebujeme uspokojiť dopyt v SR a zabezpečiť prvotriedny klientsky servis. S tým súvisí väčšie priestory a lepšie skladové hospodárstvo. Zameriavame sa aj na efektívnejšie zhromažďovanie a vyhodnocovanie dát, ktoré nám pomôžu optimalizovať interné procesy. Z dlhodobého hľadiska riešime, či ísť do retailu.

Kam tie osobne by si sa chcel v rámci svojej profesie dostať?

V obchode som spokojný. Neustále si prostredníctvom skúsenejších partnerov uvedomujem, koľko toho ešte nepoznám. Chcel by som si ďalej prehlbovať znalosti a dostať sa do stavu, kedy už ma len tak niečo neprekvapí.