5 tipov pre zdravý životný štýl v roku 2021

Vytvorené10.1.2021

Ste pripravení do svojej dennej rutiny zahrnúť nové návyky? Chcete začať cvičiť, viac odpočívať, alebo lepšie jesť? Aj malé zmeny vykonávané pravidelne majú veľký vplyv na to, ako bude vyzerať váš deň a ako sa budete cítiť. Vyskúšajte 5 krokov k vytvoreniu lepších návykov, buďte dôslední a než sa nazdáte, vaše dni budú o poznanie žiarivejšie.

Ako si vybudovať zdravé návyky?

Kľúčom k úspechu je pravidelné opakovanie, vďaka ktorému sa zo zámerných akcií stanú automatické procesy. Zdravé návyky sa však nevytvárajú ľahko, preto začnite najprv s jedným a postupne pridávajte ďalšie.

5 tipov pre formovanie dobrých návykov

1. Stanovte si ciele

Prvým krokom k vytvoreniu nového návyku je definovať si svoje ciele. Zamyslite sa najprv nad tým, čoho vo svojom živote chcete dosiahnuť. Až keď budete mať jasno, môžete prejsť k ďalšiemu kroku.

2. Buďte konkrétny

Akonáhle si určíte ciele, budete musieť formulovať konkrétny plán, ako ich dosiahnuť. Buďte realistickí a neklaďte na seba príliš vysoké nároky. Viedli by zbytočne na neúspech a strate motivácie. Svoje nové návyky si zapíšte vrátane toho, aké benefity vám prinesú, pretože "čo je napísané, to je dané!" Tu je niekoľko nápadov, ktoré môžete pridať do svojej rutiny:

- Urobte si ráno čas sami na seba

Vstaňte o trochu skôr a doprajte si každé ráno čas na niektorý z ranných rituálov, ktoré vám dokážu zlepšiť deň .  

Tip: Recepty na dokonalé orechové raňajky

- Dajte si popoludní desiatu

V neskorých popoludňajších hodinách mnoho ľudí začína cítiť únavu a spravidla siahne po niečom nezdravom, aby si doplnili energiu. Buďte pripravení a noste pri sebe zdravé desiate, ktoré vám pomôžu odolať pokušeniu a znížiť chuť do jedla.

Tip: Potraviny, ktoré vám zaručene zlepší imunitu

- Čítajte si pred spaním

Namiesto sledovania Netflix dajte večer prednosť čítanie kníh. Vaše telo sa uvoľní a naladí na pokojný spánok. Dodržiavajte pravidelný harmonogram a chodievajte spať v rovnakom čase.  

3. Buďte konzistentné

Pravidelné opakovanie rovnakého zdravého návyku spôsobí, že váš mozog sa na toto správanie zvykne a vyhodnotí ho ako prirodzené. Ak napríklad každý deň pred raňajkami cvičíte, bude táto činnosť postupom času čoraz viac automatické. Váš mozog sa na cvičenie sám pripraví, bez toho aby ste sa museli vedome rozhodnúť, že idete cvičiť. Utvoreniu takéhoto automatického návyku trvá približne dva mesiace.

4. Nenechajte sa odradiť neúspechom

Rad predsavzatia stroskotá na tom, že po prvom zlyhaní stratíte motiváciu. Kedykoľvek sa snažíte dosiahnuť nejakého cieľa, skôr alebo neskôr sa objavia prekážky. Prídu dni, keď nestihnete tréning, podľahnete chuti na zemiačiky alebo si ráno přispíte. Nič sa nedeje! Príležitostné nezdary vašu snahu nepokazí. Nebuďte na seba zbytočne prísni a vráťte sa čo najrýchlejšie späť k svojim zdravým návykom.

5. Dajte si voľno

Nezabúdajte na zaslúženú odmenu a každý týždeň si doprajte čas pre relaxáciu. Zastavte sa, pochváľte sa za svoje doterajšie úspechy a vráťte svojmu telu všetko, čo pre vás počas týždňa robí. Zájdite si na lekciu jogy, prečítajte si knihu alebo len tak odpočívajte.