4 tipy, ako si udržať motiváciu k cvičeniu a dosiahnuť do leta svoje ciele

Vytvorené9.3.2021

Radi by ste začali s novým režimom, ale bojujete s jarnou únavou, nedostatkom motivácie alebo vlastné lenivosťou? Je to úplne normálne a stáva sa to každému. Pripravili sme pre vás 4 tipy, ako sa dopracovať k tomu, aby sa z pravidelného cvičenia stal váš nový životný štýl. Pustite sa do toho!

1. Zmeňte jedálniček a doprajte telu správnu výživu

To, ako sa vám do cvičenia chce, alebo nechce, veľa záleží aj na vašom jedálničku. Jedlo má zásadný vplyv na telesný výkon. Nielenže rozhoduje o tom, či budete mať dostatok energie, ale ovplyvňuje rast i regeneráciu svalov a spaľovanie tukov. Snažte sa obmedziť alkohol, biele cukry a výrobky z bielej múky. Ideálne jedlo pred cvičením je napríklad celozrnné pečivo s plátkom šunky a syra, ovsená kaša alebo ovocie ideálne v kombinácii s orechovým krémom , ktorý vás zasýti a dodá potrebnú energiu.

Kulturista Tomáš Bureš: "Každý deň mám buď orechové maslo, alebo orechy, keď potrebujem trošku spomaliť trávenie alebo sa počas dňa nedostanem k jedlu."

Vyskúšajte rad Big Boy Grand Zero , ktorá je určená pre tých najnáročnejších, skladá sa iba z výberových argentínskych arašidov pražených horúcim vzduchom a prémiové belgickej čokolády. Navyše neobsahuje žiadny pridaný cukor, preto ju mnoho športovcov zahŕňa do svojho stravovacieho plánu.

TIP: Recepty s arašidovými krémy Grand Zero

2. Vizualizujte si svoj úspech

Čím častejšie si niečo predstavujete, tým väčšia je šanca, že sa to stane realitou. Profesionálni športovci si svoje výkony predstavujú znovu a znovu, aby uspeli v náročných pretekoch či zápasoch. Pre vás to funguje rovnako. Chcete behať rýchlejšie alebo chcete mať vyrysované telo? Začnite tým, že si predstavíte, aké to bude, až uspejete.

3. Nedajte nude šancu

Vaša fitness motivácia bude zo dňa na deň kolísať. Niekedy sa budete cítiť fit a plní energie a inokedy zase slabí a bez šťavy. Príčiny nie sú vždy len fyzické, často za to môže psychika. Nový životný štýl vás musí predovšetkým baviť, inak bude vaša motivácia často na bode mrazu. Ako na to?

  • Pripravujte si jednouchá a nekomplikovaná jedla do niekoľkých minút.
  • V dvoch sa to lepšie ťahá, preto cvičte s rodinou alebo kamarátmi.
  • Nemusíte vždy cvičiť na rovnakom mieste. Vyskúšajte zmenu prostredia: terasu, park alebo obývacia izba.
  • Počúvajte obľúbenú hudbu. Môžete využiť aj motivačný fotografie, videá alebo citácie.

4. Cvičte ráno alebo priamo po práci

Neodkladajte cvičenie na neskoré popoludnie alebo večer. Ako deň postupuje, klesá energie a vaše slabšie ja rastie. Pokúste sa hacknúť sami seba a zacvičte si hneď ráno alebo počas dopoludnia. Ak nie ste ranné človek, odstráňte všetky prekážky, ktoré by vám v skorom cvičení mohli brániť.

  • Choďte spať o hodinu skôr, aby sa vám ráno lepšie vstávalo.
  • Športové oblečenie si pripravte už večer.
  • Pripomínajte si príval energie a pocit šťastia, ktorý sa po cvičení dostaví.